SOF Na kavi: Moč žensk

07.04.2017

Govorke: mag. Ladeja Godina Košir, mag. Tjaša Kolenc Filipčič, Viktorija Radojević, vodil Igor E. Bergant

Drugi festivalski dan se je pričel s pogovorom, ki ga je vodil novinar Igor E. Bergant. Na kavo je povabil ženske, ki so si upale. Pogovor je pričel z Viktorijo Radojević, direktorico marketinga in razvoja pri družbi Mercator, in jo vprašal, kakšne so njene izkušnje z delom v Sloveniji. ”Vsaka sprememba je dobra,” uvodno izjavi Viktorija in nadaljuje, ”moram priznati, da sem zelo zadovoljna, veliko znanja dobiš. Opažam tudi, da obstaja velika razlika med Slovenijo in Srbijo – tukaj zelo veliko vlagate v svojo ekipo in to mi je všeč.«

Bergant je sogovornico povabil naj še razložil glavne razlike, ki jih opaža med Srbijo in Slovenijo. Govornica je odgovorila, da je pravzaprav glavna razlika v odprtosti in zaprtosti ljudi. ”V Srbiji so ljudje bolj odprti. To je prva razlika. Druga je življenjski stil. Tukaj ljudje več vlagajo vase, medtem, ko se v Srbiji ljudje veliko družijo, a njihovo zasebno življenje ni vedno takšno, kot je treba,” še doda. Direktorica službe za marketing pri Zavarovalnici Triglav, Tjaša Kolenc Filipčič, nato nadaljuje diskusijo in opiše svojo lastno izkušnjo delovanja pri podjetju. ”Jaz zelo uživam. Zelo mlada ekipa smo, najstarejši je star 45 let, tako da smo tudi na področju prodaje, marketinga zelo zavzeti, energični. Zelo uživamo.”

»Kaj pa je krožno podjetništvo v Sloveniji?« se voditelj z mikrofonom obrne k iniciatorki platforme Circular Change in soustanoviteljici družbe Giacomelli Media, Ladeji Godina Košir. O svojem delu je povedala: »ljudje telefon po dveh letih uporabe zavržemo, saj ne deluje več. Ta telefon, ki ga uporabljate zdaj, čez 10 let ne bo več na voljo, saj ne bodo več proizvajali takšnih materialov. Zato se pri nas poskušamo domisliti, kako bi takšne materiale obnavljali oz. dodelovali.« Govornica je nato nadaljevala, da je bila v njenih časih reklama zelo propangandna, vsiljiva in so se zato borili proti njej. ”Danes pa je tega oglaševanja, blagovnih znamk toliko, da ne ločimo več kaj je pristno in kaj ne,” neomajno zatrdi. ”Zato se mi zdi, da je danes čas za oglase. Tudi dejstvo, da je zmagal Trump, je verjetno posledica okolja, v katerem živimo danes.« Na vprašanja, ali še vedno živimo v moškem svetu in, ali morajo ženske še vedno storiti več, da pridejo do visokih položajev, mu Ladeja Godina Košir zatrdi, da žal temu še nismo ušli. ”Ko sem bila v kreativni industriji in sem pri 25. zanosila, so mi rekli, da je moje kariere zdaj konec. Ravno zato ne smemo pasti v to zanko,” doda.

Tudi po mnenju Tjaše Kolenc Filipčič in Viktorije Radojević današnji odnos med ženskami in moškimi ni enakopraven. ”Številka pove svoje,” zatrdi Tjaša Kolenc Filipčič. ”V finančnem svetu so ženske zastopane v manjšem številu, predvsem na vodilnih pozicijah.”

Godina Košir pravi, da je bilo nekoč oglaševanje enosmerno, zdaj pa z družbenimi omrežji sami ustvarjamo to realnost. »Vsak sam odloča kaj bo všečkal, kaj bo objavljal. Zato smo tukaj zelo dvolični. Kdaj tudi ženske objavljamo Instagram slike na plaži, kjer smo vedno srečne in lepe in tako same prispevamo k temu, da se ta negativna podoba krepi. Istočasno imamo ravno zato več možnosti, da v to realnost same posežemo,” zaključi.