Novosti tekmovalnega programa
Najbolj prestižna slovenska tekma v oglaševalski kreativnosti bo v svoji že 34. izdaji doživela nekaj večjih sprememb, ob tem pa številne že uveljavljene značilnosti tekmovanja ostajajo takšne, kot so jih prijavitelji že vajeni. Dve ključni novosti v letošnjem letu bosta tekmovanju dodali težo predvsem z vidika povezovanja kreativnosti in ključnih deležnikov slovenskega oglaševalskega trikotnika.
1. NOVI SEKCIJI KREATIVNA MEDIJSKA ODLIČNOST IN KREATIVNA POSLOVNA ODLIČNOST
Osrednja novost je razširitev tekmovanja na tri stebre, poleg kreativnega še na medijski in poslovni. V zadnjih letih že uveljavljenim sekcijam se bosta namreč pridružili še sekciji Kreativna medijska odličnost in Kreativna poslovna odličnost. V novi sekciji se bodo smiselno preselile tudi določene obstoječe skupine in kategorije, številne nove pa bodo zasledovale globalne trende v oglaševanju. V sekcijo Kreativna medijska odličnost lahko prijavitelji prijavijo dela, ki za komuniciranje znamk na kreativen in učinkovit način izkoriščajo obstoječe ali ustvarjene medije in njihove lastnosti, pri tem pa dosegajo pozitivne odzive ciljnih skupin. Dela lahko tekmujejo v naslednjih skupinah: Kreativna uporaba medijev, Strateška odličnost pri uporabi medijev in Vsebinsko komuniciranje. Sekcija Kreativna poslovna odličnost pa je namenjena delom, ki izkazujejo dokazljive in merljive učinke kreativnosti ter inovativnosti pri doseganju ciljev blagovnih znamk. Dela lahko tekmujejo v treh skupinah: Upravljanje blagovnih znamk, Kreativna učinkovitost in Inovativne rešitve.
2. SPREMEMBA SESTAVE ŽIRIJE
Omenjeni nadgradnji sledi tudi druga ključna novost. Obe novi sekciji bosta dobili tudi svojo žirijo, osrednjo slovensko oglaševalsko letino bodo ocenjevale tri žirije. Posameznim 9-članskim žirijam bodo predsedovali uveljavljeni strokovnjaki z omenjenih področij. Vse 3 žirije bodo med seboj povezane, 5 žirantov ali žirantk bo namreč sodelovalo v vseh žirijah.
3. SPREMEMBA PRI PODELJEVANJU VELIKIH NAGRAD
V zadnjem krogu glasovanja vsaka posamezna žirija s tajnim glasovanjem med vsemi Zlatimi nagradami izbere tista dela, ki si zaslužijo Veliko nagrado. Za Velike nagrade kandidirajo vsa dela, ki so v prejšnjem krogu glasovanja prejela Zlato nagrado, s tem da jim pripada le ena nominacija za Veliko nagrado, ne glede na število prejetih Zlatih nagrad. Vsa dela, ki prejmejo povprečno oceno 8 ali več, dobijo Veliko nagrado. Če nobeno delo ne prejme ocene 8 ali več, Velika nagrada ni podeljena. Letošnja novost je, če določenemu delu veliko nagrado podelita dve ali vse tri žirije, se upošteva le ena velika nagrada, in sicer tista, ki je na tajnem glasovanju prejela višjo oceno.
4. SPREMEMBE V SKUPINI DIGITALNO
Poleg dveh večjih sprememb je v tekmovalnem programu tudi nekaj nadgradenj, ki so namenjene izboljšanju možnosti za zajem čim širšega spektra oglaševalske kreativnosti v prijavah. Skupina Digitalno znotraj sekcije Enokanalne komunikacije je prenovljena z novimi skupinami in opisi, ki sledijo aktualnemu utripu na področju digitalnega komuniciranja. Skupina je sestavljena iz petih kategorij: Posamezne digitalne komunikacije, Celostne digitalne rešitve, Upravljanje družbenih omrežij, Hipni odziv in Kreativna raba umetne inteligence.
5. SPREMEMBA V SKUPINI FILM
Skupini Film je dodana nova kategorija Druge oznamčene video vsebine, kamor spadajo filmi, videi na družbenih omrežjih in ostale video vsebine, ki so bile ustvarjene za namen spletnega ali mobilnega komuniciranja ter niso omejene s klasičnimi formati medijskega zakupa na TV.
6. SPREMEMBE V SKUPINI OBLIKOVANJE
Dela lahko v tej skupini po novem tekmujejo v dveh kategorijah: Grafično oblikovanje in Produktno oblikovanje.
7. SPREMEMBE V SEKCIJI OBRTNA ODLIČNOST
Sekciji sta bili dodani dve novi skupini: Digitalno umetniško vodenje in Avtorska animacija.
8. DOPOLNITVE V SEKCIJI ODGOVORNO KOMUNICIRANJE
V vedno bolj pomembni sekciji so opisi tekmovalnih kategorij zdaj poenoteni z dokumenti, ki nastajajo v sklopu Sveta trajnostnega razvoja (STR), ki je v letu 2024 nastal pod okriljem SOZ.