Tekmovalna akademija SOF

Namen tekme SOF ni samo merjenje moči med kreativci in pregled, katere kampanje in ideje so bile najboljše v preteklem letu. Tekma je tudi pogled stroke v ogledalo in spodbuda k razvoju biti boljši. 

Odločitve o ožjem izboru in o najboljših prejemnikih nagrad se seveda zgodijo v krogu strokovne žirije izkušenih in priznanih kreativcev, a to pomeni, da se večina stroke s kreativno letino sreča šele na zaključni podelitvi. 

Želeli smo najti način, da čim večji del stroke v tekmo vključimo prej in tako dosežemo močnejšo povezanost s tekmo in njenim namenom. 

Zato nekoliko po vzoru filmskega sveta, kjer razširjen krog filmskih strokovnjakov (Oscar Academy) glasuje in vpliva na končne odločitve o nagradah, v 2022 vpeljujemo na ravni ožjega izbora Tekmovalno akademijo SOF, ki bo potekala vsako leto.

Kdo sestavlja Tekmovalno akademijo SOF?

Vsi aktualni člani SOZ (razen pridruženih članov), tako podjetja kot posamezniki, imajo v Tekmovalno akademijo SOF (v nadaljevanju Akademija) možnost/pravico imenovati eno osebo vsako leto. 

Osebo imenujejo tako, da do razpisnega datuma sporočijo SOZ, kdo je njihov letošnji predstavnik ali predstavnica v Akademiji. Vsi aktualni člani Akademije bodo vsako leto javno objavljeni na spletnem mestu SOF in v medijih. 

Priporočilo STP članom SOZ, ki bodo imenovali člane v Akademijo, je, da izbirajo osebe, ki imajo že dovolj znanja in izkušenj kredibilno presojati oglaševalsko letino in se strokovno odločiti, katera dela si zaslužijo uvrstitev v ožji izbor festivalske tekme. 

Priporočilo STP je tudi, da člani ne imenujejo vsako leto isto osebo v Akademijo. V primeru članstva posameznikov v SOZ, lahko v svojem imenu kandidirajo tudi strokovno osebo po svoji presoji. 

V primeru, da ima podjetje oziroma agencija svojega člana ali članico na povabilo STP še v primarni strokovni žiriji SOF ali pa v kateri od pridruženih strokovnih žirij SOF, je ta oseba avtomatično tudi imenovana kot predstavnik ali predstavnica v Akademiji za tisto leto. 

V kolikor člani SOZ svojega predstavnika v Tekmovalni akademiji SOF ne sporočijo do dogovorjenega datuma, se odpovedujejo pravici sodelovanja v Tekmovalni akademiji SOF za tisto leto. Menjava imena je po dogovorjenem datumu možna le v izrednih primerih - prekinitev delovnega razmerja. 

Kako poteka ocenjevanje SOF?

Ocenjevanje del na SOF poteka v dveh krogih. Člani Tekmovalne akademije SOF se bodo žirantom pridružili v prvem krogu ocenjevanja: 

a) Prvi krog ocenjevanja za ožji izbor

Vsi aktualni člani Akademije dobijo v prvem krogu ocenjevanja dostop do spletne predstavitve vseh prijavljenih del v tekmo. Spletno ocenjevanje bo potekalo med 7. in 22. majem 2022. V spletnem ocenjevanju morajo člani do tega datuma pregledati vsa dela ter jih oceniti z DA ali NE. 

DA pomeni, da oseba, ki ocenjuje, meni, da si delo zasluži uvrstitev v ožji izbor. 

Pred začetkom ocenjevanja bodo vsi člani Akademije na spletnem dogodku in tudi znotraj mesta za ocenjevanje dobili jasne kriterije za delo, priporočilo predsednika žirije ter odgovore na najbolj pogosta vprašanja. Na voljo jim bo tudi strokovni predstavnik ali predstavnica STP za pomoč pri morebitnih zadregah. 

Eno od utečenih pravil ocenjevanja za ožji izbor je tudi priporočilo, koliko del lahko vsak član uvrsti v ožji izbor. Velja, da jih mora izbrati vsaj 20 %, s priporočilom, da gre lahko po svoji presoji še kakšen odstotek višje. Po navadi predsednik žirije priporoči neko smiselno raven odstotkov, ki se je ne presega. 

Delo se uvrsti v ožji izbor, če mu vsaj 60 % vseh članov Akademije nameni oceno DA. 

S končanim prvim krogom ocenjevanja člani Tekmovalne akademije zaključijo svoje sodelovanje pri ocenjevanju in delo predajo primarni žiriji SOF. 

b) Drugi krog ocenjevanja za ožji izbor

Ko vsi člani Akademije online ocenijo dela v prvem krogu ocenjevanja, sledi drugi krog, ki poteka v živo in je zanj odgovorna primarna žirija SOF. 

V drugem krogu žirija najprej pregleda dela uvrščena v ožji izbor, jih predebatira in pogleda, ali kakšno delo morda po online žiriranju še manjka v ožjem izboru ter ali je morda kakšno delo na osnovi strokovne debate žirije odveč v ožjem izboru letine. Primarna žirija v sodelovanju s strokovnimi pridruženimi žirijami z glasovanjem dokončno potrdi ožje izbore po skupinah in nadaljuje z delom v tretjem krogu, ki je namenjen odločitvam o nagradah.

Celotna pravila ocenjevanja del si lahko preberete v Pravilniku o ocenjevanju.

 

Sodelujoči predstavniki Tekmovalne akademije za 31. SOF 2022:
 

SLOVENSKO ZDRUŽENJE OGLAŠEVALCEV (SZO)

Katja Vidovič, Vodja skupine za medije in komunikacijske kanale, A1 Slovenija

Maja Ambrož, Vodja marketinga, AMZS 

Živa Deu, Digitalna strateginja v strateški poslovni enoti namazi, Atlantic Droga Kolinska, članica pridružene žirije 31. SOF 2022 

Urban Ocepek, Strokovni sodelavec za komuniciranje, Banka Sparkasse

Karin Čubej, Vodja internetne prodaje, Big Bang 

Matic Babnik, Vodja tržnih komunikacij, BMW Slovenija

Svetlana Almaš, Vodja marketinga in odnosov z javnostmi, Generali, članica pridružene žirije 31. SOF 2022

Jelka Slatinšek, Direktorica trženja in tržnega komuniciranja, JUB 

Matevž Zver, Vodja blagovnih znamk senior, Ljubljanske mlekarne 

Aleš Petejan, Vodja marketinga, Mastercard 

Kristina Gregorc, Direktorica digitalne komunikacije, razvoja in spletne prodaje, Mercator 

Lidija Rakuša, Direktorica marketinga, Merkur, članica pridružene žirije 31. SOF 2022 

Nataša Sernc, Vodja oddelka tržnega komuniciranja, Nova KBM 

Sanela Dmitrović, Vodja tržnega komuniciranja, NLB 

Gregor Draksler, Direktor oglaševanja in marketinga, P Automobil Import

Brigita Selinšek, Vodja blagovne znamke, Perutnina Ptuj 

Petra Oplotnik, Vodja oddelka v marketingu & upravljanje uporabniške izkušnje, Petrol, članica pridružene žirije 31. SOF 2022 

Tanja Jelača, Direktorica marketinga, Podravka 

Egle Wehle, Direktorica marketinga, Radenska 

Barbara Randić, Vodja tržnih komunikacij Adriatic, Renault Nissan Slovenija

Lara Berlec, Direktorica Marketing - Komunikacije, SKB 

Alan Šćuric, Marketing, Telekom Slovenije

Denis Kjostarov, Vodja projektov v marketingu, Telemach 

Anja Bavčar, Strokovna sodelavka v oddelku Korporativna identiteta in komunikacije, UniCredit Bank

Lea Jerič, Izvršna direktorica Sektorja trženja in prodaje, Zavarovalnica Sava 

Tjaša Kolenc Filipčič, Direktorica službe za tržno komuniciranje, Zavarovalnica Triglav 

 

SLOVENSKO ZDRUŽENJE OGLAŠEVALSKIH AGENCIJ (SZOA)

Ana Šušteršič, Kreativna direktorica, Agencija 101, članica primarne žirije 31. SOF 2022 

Branka Krušič, Medijska strateginja, AM Komunikacije 

Jana Prešeren, Asistentka direktorja, Aragon

Sara Mlinar, Starejša tekstopiska, AV Studio

Žana Močnik, Direktorica naročnikov, Formitas

Robert Križmančič, Umetniški direktor, Futura DDB, član primarne žirije 31. SOF 2022

Luka Bajs, Izvršni kreativni direktor, SHIFT agency, predsednik žirije 31. SOF 2022 

Miha Bevc, Kreativni direktor in partner, Herman & partnerji, član primarne žirije 31. SOF 2022

Kristijan Andoljšek, Umetniški direktor, Innovatif, član pridružene žirije 31. SOF 2022 

Medeja Kraševec, Kreativna direktorica, Luna TBWA, članica primarne žirije 31. SOF 2022

Nina Jakovljević, Direktorica, DROM agency

Aleš Kočevar, Kreativni direktor, Saatchi & Saatchi, član primarne žirije 31. SOF 2022 

Barbara Brodnik, Senior copywriter, New Moment

Zoran Bosančić, Partner in soustanovitelj, POINT OUT

Peter Zabret, Starejši snovalec, Pristop, član primarne žirije 31. SOF 2022 

Valerija Prevolšek, Direktorica, Pristop Media

Gregor Graf, Direktor in kreativni direktor, Rubikon Gral

Denis Jakin, Soustanovitelj in izvršni direktor, W3B

Tanja Sedej, Direktorica, We explain

Tomaž Apohal, Kreativni direktor, Yootree, član primarne žirije 31. SOF 2022 

Matija Ošlak, Kreativni direktor, Zavod 1. 1.

 

SLOVENSKO ZDRUŽENJE MEDIJEV (SZM)

Vid Dežman, Vodja marketinga in prodaje, Arena Sport

Melita Božič, Vodja blagovne znamke VOYO, Pro plus

 

ČLANI POSAMEZNIKI

Špela Levičnik Oblak, Direktorica, Elana 

Vesna Žabkar, Profesorica Marketinga, Ekonomska fakulteta, Univerza v Ljubljani