30 let slovenske kreativnosti: Meta Dobnikar

07.02.2021

»Prvo leto, ko jugoslovanskega festivala tržnih komunikacij ni več bilo, je bilo leta 1991. Jugoslavija je razpadla, Slovenija je ostala sama. MM, Media Marketing takrat, je bil jugoslovanski časopis, izhajal je v slovenskem in srbohrvaškem jeziku, uredništvo je bilo v Ljubljani. Ostali smo sami.

MM je razširil vsebino, se bolj odprl v mednarodni prostor, moral je pridobiti nove bralce, spremenil je podobo in ime v Marketing Magazin, zadržal pa je znak MM. Skupaj s slovenskim Društvom za marketing in Društvom ekonomskih propagandistov smo se odločili, da bomo nadaljevali s slovenskim oglaševalskim festivalom in mu dali novo ime Zlati boben. Prvo leto niso bili vsi slovenski oglaševalci in agencije zraven, pa vendar je bil to začetek organiziranosti slovenskega oglaševanja in slovenskega oglaševalskega festivala.

Zlati boben mora postati mednarodni festival, ali ga pa ne bo, je leta 1993 zatrdil in obljubil Jure Apih, kasneje njegov prvi predsednik. Slovensko oglaševanje ne sme ostati zaprto, samozadostno in samozadovoljno. MM je spremljal in predstavljal tekmovanja, nagrade, predavanja, avtorje in medije na kanskem festivalu od leta 1981 in MM je bil  tudi v žiriji Epice, evropske kreativne nagrade ter tako imel veliko mednarodnih kontaktov. Organizacijo Zlatega bobna je v začetku prevzel MM. Povabili smo agencije, kreativce, oblikovalce, strokovna društva, medije, iz Češke, Slovaške, Rusije, Madžarske, Poljske Avstrije. Prišli so, podprli idejo, prijavili dela, sodelovali v žiriji in kot predavatelji, se navdušili, in Golden Drum je dobil domicil kot festival Nove Evrope novembra v Portorožu.

V Sloveniji pa so nastajale nove agencije, skupaj z oglaševalci in mediji je rasel propagandni kolač. S prihodom mednarodnih podjetij in korporacij, z mednarodnimi oglaševalci, so se za novo tržišče začele zanimati svetovne agencijske verige. Saatchi & Saatchi, Leo Burnett, Publicis, DMB&B, Grey in McCann Ericson, so sledile svojim naročnikom in prevzemale domače agencije ali sodelovale z njimi. Slovenski oglaševalski festival SOF se je ustalil v pomladnem terminu. Bili so pravzaprav zlati časi slovenskega oglaševanja. Študij na FDV je bil med najbolj zaželenimi, diplomante je praviloma čakalo delo ali služba v novih medijih, agencijah in marketinških  oddelkih.

Ob 30. obletnici želim, da bi SOF nadaljeval uspešno delo, da bi skupaj brez fige v žepu iskali dobro pot, in predvsem, da se ne ustraši novih izzivov.«

- Meta Dobnikar, Oglaševalska osebnost 2004