TEKMA
SEKCIJA ENOKANALNE KOMUNIKACIJE
Tekmovalni del Slovenskega oglaševalskega festivala se deli na šest sekcij.
Sekcija ENOKANALNE KOMUNIKACIJE je namenjena posameznim komunikacijskim rešitvam na izbranem komunikacijskem kanalu.
Sestavljajo jo naslednje skupine: Film, Tisk, Zunanje oglaševanje, Zvok, Digitalno in Oblikovanje.
SKUPINA E1: FILM
Skupina FILM vključuje tako televizijske in druge video oglase kot tudi vse ostale oblike oznamčenih video vsebin.
E1.1 TV OGLASI
V to kategorijo spadajo vsi video oglasi, ki so bili ustvarjeni za namen televizijskega ali kinematografskega oglaševanja ter so bili objavljeni s klasičnim medijskim zakupom. Najdaljša dovoljena dolžina oglasa je 2 minuti.
V kategoriji TV OGLASI je mogoča prijava serije. To lahko prijavite kot celoto ali kot skupek posameznih del.
E1.2 DRUGE OZNAMČENE VIDEO VSEBINE
V to kategorijo spadajo filmi, videi na družbenih omrežjih in ostale video vsebine, ki so bile ustvarjene za namen spletnega ali mobilnega komuniciranja ter niso omejene sklasičnimi formati medijskega zakupa na TV. Najdaljša dovoljena dolžina filma je 5 minut, v primeru, da film presega to dolžino, se pred prijavo posvetujte s festivalsko pisarno (dela@sof.si).
V kategoriji DRUGE OZNAMČENE VIDEO VSEBINE je mogoča prijava serije. To lahko prijavite kot celoto ali kot skupek posameznih del.
Kriterij:
Žirija bo nagradila video vsebine, ki demonstrirajo kreativno odličnost v pripovedovanju zgodbe in obrtni izvedbi ter obenem dobro izkoriščajo zakonitosti formata.
SKUPINA E2: TISK
Skupina TISK vključuje tako oglase, namenjene objavi v tiskanih medijih, kot vse oblike tiskanih publikacij.
E2.1 TISKANI OGLASI
V to kategorijo spadajo vsi oglasi, ki so bili objavljeni v tiskanih medijih (časopisih, revijah, biltenih, internih časopisih ipd.). Oglasi, ki so na neklasičen način kreativno uporabili tiskani medij, so lahko predstavljeni v kratkem predstavitvenem filmu ali slikovni predlogi (glej tehnična navodila).
V kategoriji TISKANI OGLASI je mogoča prijava serije. To lahko prijavite kot celoto ali kot skupek posameznih del.
E2.2 TISKANE PUBLIKACIJE
V to kategorijo spadajo knjige, revije in druge oblike tiskanih publikacij, ustvarjene za komercialne namene, družbeno odgovorne namene ali namene internega komuniciranja družbe ali znamke (letna poročila, priložnostne in sezonske publikacije ipd.).
V kategoriji TISKANE PUBLIKACIJE je mogoča prijava serije. To lahko prijavite kot celoto ali kot skupek posameznih del.
Kriterij:
Žirija bo ocenjevala kreativno odličnost, obrtno izvedbo in kreativno uporabo že znanih ali novih tiskanih ter digitalnih formatov.
SKUPINA E3: ZUNANJE OGLAŠEVANJE
Skupina ZUNANJE OGLAŠEVANJE vključuje vse vrste komuniciranja na prostem ali v določenem prostoru.
E3.1 OBSTOJEČI FORMATI
V to kategorijo spadajo obstoječi mediji, kanali ali objekti komuniciranja, ki vključujejo:
- dvodimenzionalne medije (npr. plakati različnih formatov na prostem, kot so giganti, svetlobne vitrine ipd., ali v notranjih prostorih – digitalni zasloni ipd.),
- večdimenzionalne medije (npr. oznamčenje javnih prevoznih sredstev),
- elektronske medije (npr. digitalni zasloni v različnih prostorih ali zunaj njih),
- nadgrajevanje obstoječih zunanjih in notranjih oglaševalskih medijev.
V kategoriji OBSTOJEČI FORMATI je mogoča prijava serije. To lahko prijavite kot celoto ali kot skupek posameznih del.
E3.2 USTVARJENE PROSTORSKE REŠITVE
V to kategorijo spadajo vse ustvarjene prostorske rešitve zunaj ali znotraj določenih prostorov. Komunikacijska rešitev mora biti oznamčena oz. na razumljiv način povezana z znamko, za katero je bila ustvarjena. Ustvarjene prostorske rešitve so edinstvene ambientalne rešitve, ki niso nadgradnja obstoječih ambientalnih komunikacijskih formatov.
Kriterij:
Žirija bo ocenjevala kreativnost uporabe obstoječega ambientalnega medija ali ustvarjene prostorske rešitve ter relevantnost komunikacije v odnosu do znamke in ljudi.
SKUPINA E4: ZVOK
Skupina ZVOK vključuje tako radijske in druge zvočne oglase kot vse ostale oblike oznamčenega zvočnega komuniciranja.
E4.1 RADIJSKI IN ZVOČNI OGLASI
V to kategorijo spadajo vsi zvočni oglasi, predvajani na klasičnih ali spletnih radijskih kanalih in drugih ambientalnih kanalih (železniška postaja, trgovski center ipd.).
V kategoriji RADIJSKI IN ZVOČNI OGLASI je mogoča prijava serije. To lahko prijavite kot celoto ali skupek posameznih del.
E4.2 DRUGE OBLIKE ZVOČNEGA KOMUNICIRANJA
V to kategorijo lahko prijavite oznamčene komunikacijske rešitve, ki izvirajo iz zvočnega okolja oz. temeljijo na zvočni podlagi. Komunikacijska rešitev lahko inovativno uporablja obstoječe zvočne kanale (radijski programi/oddaje ipd.), glasbene platforme (SoundCloud, Deezer ipd.) ali ustvarja nove inovativne oblike zvočnega komuniciranja z uporabo že znanih (podcast ipd.) ali neklasičnih zvočnih formatov (zvočna interpretacija s pomočjo umetne inteligence ipd.).
Kriterij:
Žirija bo kreativnost zvočnih oglasov ocenjevala na podlagi odličnosti tekstopisja (scenarija), režije in njihove izvedbe. Druge oblike zvočnih komunikacij pa bo ocenjevala na podlagi kreativnosti uporabe obstoječih medijev/platform ali inovativnosti ustvarjenih oblik zvočnega komuniciranja.
SKUPINA E5: DIGITALNO
Skupina DIGITALNO je namenjena oznamčenim komunikacijskim rešitvam, ki so ustvarjene za digitalno okolje. Rešitev lahko prijavite v več kategorij (največ tri), če ustreza opisu izbranih kategorij.
E5.1 POSAMEZNE DIGITALNE KOMUNIKACIJE
V tej kategoriji bodo ocenjene posamezne digitalne rešitve ali samostojni elementi znotraj širše kampanje oz. aktivacije. Sem sodijo digitalni oglasi različnih formatov, spletni videi, digitalne publikacije, pristajalne strani, aplikacije, komunikacije po elektronski pošti, aplikacije za klepet, interaktivne izkušnje v razširjeni ali navidezni resničnosti, vsebine vplivnežev, podkasti, glasovni asistenti in druge individualne oblike kreativne uporabe digitalnih kanalov.
E5.2 CELOSTNE DIGITALNE REŠITVE
Sem sodijo celovite digitalne komunikacijske rešitve, ki temeljijo na poglobljenem razumevanju uporabnika ter njegove izkušnje z blagovno znamko v digitalnih okoljih. Projekti morajo izkazovati kreativni pristop k reševanju komunikacijskih izzivov, vključevati strateško načrtovanje ter upoštevati širši komunikacijski ekosistem. Sem sodijo spletna mesta, portali, aplikacije in druge digitalne rešitve ter oblike celostne in kreativne uporabe digitalnih kanalov.
E5.3 UPRAVLJANJE DRUŽBENIH OMREŽIJ
Ta kategorija priznava odličnost pri trajnemu upravljanju skupnosti na družbenih omrežjih in ustvarjanju vsebin, ki spodbujajo vpletenost ter zvestobo sledilcev. Projekti morajo izkazovati kreativnost in strateški pristop h gradnji in vzdrževanju odnosov s ciljno skupino na različnih družbenih omrežjih (Facebook, Instagram, TikTok, LinkedIn, YouTube, X, Snapchat itd.). Sem sodijo aktivnosti, kot so načrtovanje vsebinskih strategij, interakcija s skupnostjo, ustvarjanje izvirnih in relevantnih vsebin, uporaba vplivnostnega marketinga ter druge oblike učinkovitega komuniciranja na družbenih omrežjih. Prijave morajo prikazovati upravljanje v obdobju 3 mesecev ali več.
E5.4 HIPNI ODZIV
V to kategorijo spadajo akcije blagovnih znamk, ki so se hitro, relevantno in kreativno odzvale na nepredvidljive dogodke ali situacije v širši družbi. Gre za odzive na dogodke ali trende, ki jih ni bilo mogoče predvideti ali načrtovati, kar izkazuje sposobnost blagovne znamke za agilno komuniciranje in vzpostavljanje povezave z občinstvom v realnem času. Projekti v tej kategoriji vključujejo oznamčene odzive oz. enkratne reakcije v digitalnih okoljih (družbena omrežja, e-pošta, spletna mesta itd.).
E5.5 KREATIVNA RABA UMETNE INTELIGENCE
V tej kategoriji tekmujejo dela, ki so pri idejah in reševanju komunikacijskih izzivov na kreativen ter inovativen način uporabila orodja umetne inteligence. Projekti morajo izkazovati, kako je uporaba UI prispevala k oblikovanju edinstvenih in učinkovitih komunikacijskih rešitev. Sem sodijo dela, kjer so bila ta orodja (za ustvarjanje besedil, slik, videov ali drugih vsebin) uporabljena za izboljšanje kreativnega koncepta, personalizacijo sporočil ali ustvarjanje novih načinov interakcije z občinstvom ter druge rešitve, ki so vplivale na doseganje komunikacijskih ciljev.
Kriterij:
Žirija bo prvenstveno ocenjevala kreativnost, inovativnost in učinkovitost komunikacijskih rešitev pri uporabi obstoječih ali ustvarjenih digitalnih platform, kanalov in orodij, z manj poudarka na uporabniški izkušnji in razvijalski izvedbi.
SKUPINA E6: OBLIKOVANJE
Skupina OBLIKOVANJE nagrajuje odličnost oblikovnih rešitev. Sem spadajo dela z edinstveno vizualno interpretacijo, ki zaradi svoje vizualne moči prispeva k utrjevanju ali grajenju prepoznavnosti znamke in razumevanju njenih storitev ali produktov. Rešitev lahko prijavite v več kategorij, če ustreza opisu izbrane kategorije.
E6.1 GRAFIČNO OBLIKOVANJE
V to kategorijo lahko prijavite celostne grafične podobe, tiskovine, grafično opremo embalaže in vse druge grafične rešitve znamk, storitev, podjetij, institucij, dogodkov ali oseb.
V kategoriji GRAFIČNO OBLIKOVANJE je mogoča prijava serije. To lahko prijavite kot celoto ali kot skupek posameznih del.
E6.2 PRODUKTNO OBLIKOVANJE
V to kategorijo lahko prijavite produktno oz. industrijsko oblikovanje serijskih izdelkov, maloserijskih in unikatnih izdelkov znamk, pa tudi 3D oblikovanje embalaž. Oblikovanje v tej kategoriji mora dokazovati dodano vrednost oblikovne zasnove in uporabnosti predstavljenega produkta.
V kategoriji PRODUKTNO OBLIKOVANJE je mogoča prijava serije. To lahko prijavite kot celoto ali kot skupek posameznih del.
Kriterij:
Žirija bo ocenjevala vizualno moč oblikovnih rešitev ter njihovo uporabno in komunikacijsko vrednost.
Z vsemi morebitnimi dodatnimi vprašanji se lahko obrnete na oddelek prijave del 34. SOF na mail dela@sof.si in telefonsko številko 01 439 60 41.