Novosti tekmovalnega programa 29. SOF

09.01.2020

Struktura tekmovalnega dela letos z le minimalnimi spremembami

Lansko leto posodobljena struktura tekmovalnega dela festivala ostaja skoraj v celoti nespremenjena. Sekciji KAJ in ZAKAJ bosta prijaviteljem ponovno omogočili prijavo del v zelo raznolike tekmovalne skupine in kategorije ter ponudili široko paleto priložnosti za prijavo, tudi tistim malo bolj specializiranim komunikacijam. Novost bodo prijavitelji našli le pri skupini Družbeno dobro (K6). Svet tekmovalnega programa (STP) SOF je namreč skladno s trendi drugih priznanih festivalov in željami predstavnikov stroke, prijavo komunikacijskih del ustvarjenih za nepridobitne nevladne ali vladne organizacije, omejil le na omenjeno skupino. Ta tekmovalna skupina se tako odslej deli na dve kategoriji – Oznamčeno družbeno dobro - Z6.1 (družbeno odgovorna dela znamk) in Neoznamčeno družbeno dobro - Z6.2 (kategorija namenjena izključno delom, ki so nastala za nepridobitne organizacije).

Predsednik žirije je Aljoša Bagola

Osrednji tekmi 29. SOF-a bo predsedoval Aljoša Bagola, priznani in vsestranski slovenski kreativec (kreativni direktor, predavatelj, kolumnist in avtor knjižne uspešnice), sicer izvršni kreativni direktor na agenciji Pristop. Prvič po nekaj letih bo tako tekmi predsedoval kandidat, ki prihaja iz vrst prijaviteljev, saj je STP SOF seznam kredibilnih slovenskih neodvisnih kandidatov, ki ustrezajo začrtanim kriterijem v preteklih letih izčrpal.

Tako bodo v prihodnje lahko tekmi, poleg neodvisnih strokovnjakov, znova predsedovali tudi vodilni kreativci, ki na festivalu s svojimi deli tudi tekmujejo. Naloga izbranih predsednikov bo tako kot do sedaj, voditi žirijo transparentno in po strogih etičnih merilih, moralni drži pa se bodo letos prvič zavezali tudi s podpisom častne zaveze predsednika. Skupno 9-člansko žirijo bodo na 29. SOF-u sestavljali izkušeni kreativni, umetniški in strateški direktorji ter tekstopisci slovenskih in mednarodnih agencij. Med njimi so tudi novinci v SOF žiriji, ki so v zadnjem času s svojim delom močno zaznamovali slovenski in širši komunikacijski prostor.

Več o dolžnostih in odgovornostih predsednika žirije in članov žirije, si lahko prijavitelji preberejo v posodobljenem Pravilniku o ocenjevanju del, ki je na voljo na spletni strani festivala.

Novosti pri ocenjevanju del

Novost pri načinu ocenjevanja del so pridruženi člani žirije v tekmovalnih skupinah Spletne & mobilne komunikacije - K5 in Oblikovanje - K7. Pri ocenjevanju del v vsaki od navedenih skupin se bodo primarni žiriji pridružili po trije kredibilni strokovnjaki, specialisti s področja obeh tekmovalnih skupin. Pridruženi člani žirije sodelujejo pri oblikovanju ožjega izbora (spletno ocenjevanje) ter pri ocenjevanju za srebrne in zlate nagrade v živo. Pridružene člane imenuje STP.

Pri ocenjevanju tekmovalne skupine Upravljanje znamke - Z2, se bodo devetim članom žirije znova pridružili še trije člani – predstavniki oglaševalcev, ki jih imenuje Slovensko združenje oglaševalcev (SZO) pri SOZ. Ti bodo tokrat sodelovali že v prvem krogu ocenjevanja - pri oblikovanju ožjega izbora.

»Crème de la crème« festivala

Najboljšim delom festivala bo žirija znova podelila velike nagrade. Zanje bodo kandidirala vsa z zlatom nagrajena dela, s tem, da jim, ne glede na število prejetih zlatih nagrad, pripada le ena nominacija za veliko nagrado. Veliko nagrado si bo tako prislužila le peščica najboljših del, ki bodo žirijo prepričala, da so »crème de la crème« preteklega leta. Dela, ki se lahko mirne vesti primerjajo z najboljšimi deli širše regije.

Žirija bo znova podelila tudi nagrado SOF SOF-a, najprestižnejšo nagrado festivala. SOF SOF-a bo postalo delo, ki bo med tajnim glasovanjem za velike nagrade prejelo najvišjo skupno oceno primarne žirije in treh pridruženih žirantov – uglednih predstavnikov stroke iz regije. Nagrado SOF SOF-a bo torej prejelo delo, ki bo pokazalo najvišji nivo kreativne presežnosti in učinkovitosti. Cilj te nagrade je dvigovati ambicijo in motivacijo celotne stroke za ustvarjanje regionalno ter globalno odmevnih komunikacijskih rešitev.

 

»Če smo bili lansko leto priča manjši revoluciji ob popolni prenovi strukture tekmovalnega programa in načina ocenjevanja del, lahko letos pričakujemo evolucijo. Z manjšimi spremembami smo lani začrtan tekmovalni program in njegove ambicije še dodatno okrepili, vse spremembe pa bodo prijaviteljem predstavljene tudi v živo - na januarskem predstavitvenem dogodku. Program si še naprej prizadeva v tekmo vključiti raznolike prijavitelje ter dvigovati ambicijo stroke. Nagrado SOF-SOF-a in velike nagrade bodo znova prejela le tista dela, ki lahko tekmujejo z najboljšimi deli v regiji. In srčno upam, da jih bo še več kot lansko leto, čeprav so lanskoletni zmagovalci postavili kreativno prečko zelo visoko.«

Petra Krulc, predsednica STP SOF in izvršna kreativna direktorica pri Grey Ljubljana.