PRESS: 31. Slovenski oglaševalski festival razglasil zmagovalce

15.06.2022

SPOROČILO ZA MEDIJE

15. junij 2022

 

31. Slovenski oglaševalski festival razglasil zmagovalce

Slovenski oglaševalski festival je v dveh festivalskih dneh 14. in 15. junija na oder pripeljal 45 govorcev in v Avditoriju Portorož povezal več kot 1.300 udeležencev.

V luči vedno hitrejše digitalizacije družbe in izzivov, ki jih le-ta prinaša medijem, blagovnim znamkam in vsem nam, je 31. SOF zasledoval rdečo nit Komu zaupati v dobi digitalizacije. Kaj je še pravi medij, kdo ustvarja kakovostne vsebine, ter katerim medijem lahko zaupamo. Festivalski program pa je pogledal še dlje, v prihodnost industrije, kjer trženje in kreativne komunikacije usmerjajo metavesolje, TikTok, umetna inteligenca in nova generacija svetovnega spleta WEB3.

SOF je tudi v novo desetletje vstopil obarvan trajnostno. Kot Prireditev z manj odpadki s podporo Ekologov brez meja je že drugo leto sledil zavezi Vztrajno na trajno! s ciljem, da bo 35. SOF dosegel 90 % recikliranja in ponovne uporabe odpadkov in tako postal dogodek brez odpadkov. Letošnje sodelovanje pa je bilo v znamenju novih korakov, ki so bili osredotočeni na zmanjševanje količine odpadkov in njihovo ustrezno ločevanje ter sledenje REfilozofiji: Reduciraj – Reuporabi – Recikliraj.

Tekom pestrega dvodnevnega dogajanja je bilo na odru Avditorija Portorož mogoče videti številne priznane mednarodne in domače obraze iz sveta oglaševanja, medijev, trženja, umetnosti in digitalnih inovacij. S svojimi idejami je obiskovalce očaral nizozemski umetnik, oblikovalec in kustos Erik Kessels, ki je razkril, kako nam napake pomagajo pri iskanju navdiha in ustvarjalnosti. O prihodu povsem novega sveta priložnosti je spregovoril Lui Iarocheski, vodja digitalnih modnih inovacij pri PlatformE, ki nekaterim največjim modnim znamkam, kot so Louis Vuitton, Celine, Hermès, Dior, Gucci in Fendi, ponuja izjemne virtualne izkušnje. Ker je bil letošnji SOF obarvan predvsem digitalno nista manjkala niti Dot Lung, ena najboljših strokovnjakinj za družbena omrežja iz ZDA, ki je razkrila, kako zgraditi močno osebno blagovno znamko v spletnem okolju, ter TikTok ustvarjalec Matej Rimanić, ki je za svoj kratek TikTok film "Love in Plane Sight" prejel glavno nagrado na letošnjem kanskem filmskem festivalu. Prisluhnili smo lahko Luciji Lepšina, Nejcu Prahu, Mileni Jakovljević in Medeji Kraševec - novi generaciji slovenskih kreativcev, ki dviga industrijo na nepredstavljivo raven, za dozo adrenalina pa je poskrbel kralj spustov in eden najboljših kolesarjev sveta, Matej Mohorič.

31. SOF je letos poleg temeljite prenove tekmovalnega programa zaznamovalo tudi izjemno veliko število prijavljenih del, ki je preseglo vsa pričakovanja – prijavljenih je bilo namreč kar 100 del več kot lani. Skupno se je za prestižne oglaševalske nagrade potegovalo 420 kreativnih rešitev, kar dokazuje, da je festival še kako relevanten, živ in živahen.

Dela je ocenjevala 9-članska žirija, ki ji je predsedoval Luka Bajs, izvršni kreativni direktor v agenciji SHIFT in dvakratni kreativni direktor leta. Vrste primarne žirije je okrepilo še 9 pridruženih članov, ki so s svojim strokovnim znanjem pomagali pri bolj kakovostnem ovrednotenju pretekle oglaševalske letine. V prvem krogu ocenjevanja se je žirantom pridružilo tudi 56 članov Tekmovalne akademije SOF, ki je prvič zaživela prav ob vstopu v novo desetletje SOF-a.

Festivalski utrip je zaokrožila Zlata noč, slavnostna zaključna prireditev, kjer so bili razglašeni prejemniki oglaševalskih nagrad in stanovskih priznanj. Kot Agencija leta je slavila agencija SHIFT, naziv Znamka leta pa je prejela A1 Slovenija. Najboljša produkcijska hiša filmskih oglasov je ponovno postal Instant, Najboljša produkcijska hiša radijskih in zvočnih oglasov pa Zavod Radio Študent. Nagrado Oglaševalska osebnost je prejel Mitja Tuškej, strateg in partner v Formitas skupini. Naziv Oglaševalec leta 2021 pa je šel v roke podjetju Mercator.

Zmagovalca natečaja za Mlade kreativce sta postala Tit Lončar in Sara Sešlar Naraks iz agencije Pristop s kreativno idejo MRFY=ZAKON. Drugo mesto sta osvojila Tina Križaj in Luka Štuhec iz agencije FUTURA DDB z idejo Pizza presenečenja, tretje mesto pa sta osvojili Sara Grmek in Lara Oset iz Agencije 101 z idejo Zavarovanje za telo in dušo. Za glavno nagrado - udeležbo na konferenci WEB SUMMIT in žepnino v skupni vrednosti 1000,00 evrov - se je potegovalo kar 26 parov. Oddana dela je ocenjevala petčlanska žirija pod vodstvom Tineta Lugariča, soustanovitelja in kreativnega direktorja studia Trampolin.

 

31. SOF je podelil še 3 velike nagrade, 28 zlatih in 36 srebrnih nagrad

Velike nagrade:

  • Babica (Futura DDB za LES MMS),
  • Nepričakovana vrnitev (Futura DDB za DPBS, MSD, Astra Zeneca, Boehringer Ingelheim in Roche),
  • Glavni proti jutru (Agencija 101 za Burek Olimpija).

 

Zlate nagrade v posameznih tekmovalnih skupinah: 

 

Sekcija ENOKANALNE KOMUNIKACIJE

  • V skupini E1 Film: Babica (Futura DDB za LES MMS), Oda porazom (Luna \TBWA za Pivovarna Laško Union) in Postani datamilijonar (SHIFT za A1 Slovenija),
  • V skupini E3 Zunanje oglaševanje: BigBang Immersive 3D billboard (Trampolin Studio za Big Bang) in PREPROGA (Pristop za Big Bang),
  • V skupini E4 Zvok: Pravljice o medvrstniškem nasilju (SHIFT za A1 Slovenija) in Krizni sestanek (Zavod Radio Študent za Atlantic Grupo),
  • V skupini E5 Digitalne komunikacije: Glavni proti jutru (Agencija 101 za Burek Olimpija) in UNFOLLOW (DROM agency za Atlantic Grupo),
  • V skupini E6 Oblikovanje: Fazan (Aritmija za Hišo vina Doppler),
  • V skupini E7 Kreativna uporaba medijev: Nepričakovana vrnitev (Futura DDB za DPBS, MSD, Astra Zeneca, Boehringer Ingelheim in Roche) in Glavni proti jutru (Agencija 101 za Burek Olimpija),
  • V skupini E8 Inovativne rešitve: Mumetnost (Herman & partnerji za Ljubljanske Mlekarne),
  • V skupini E9 Družbeno dobro: Heroji furajo v pižamah: Herojski vau’čer - za vau večer s srečnim koncem (Luna \TBWA za Zavod Vozim) in Mastercardov vozniški žvižg (Agencija 101 za Mastercard Slovenija).

 

Sekcija VEČKANALNE KOMUNIKACIJE

  • V skupini V1 Integrirane kampanje: Postani datamilijonar (SHIFT za A1 Slovenija) in Mumetnost (Herman & partnerji za Ljubljanske Mlekarne),
  • V skupini V2 Vpletenost: Mastercardov vozniški žvižg (Agencija 101 za Mastercard Slovenija),
  • V skupini V3 Digitalne kampanje: UNFOLLOW (DROM agency za Atlantic Grupo),
  • V skupini V4 Upravljanje blagovnih znamk: Glavni proti jutru (Agencija 101 za Burek Olimpija) in Mumetnost (Herman & partnerji za Ljubljanske Mlekarne),
  • V skupini V5 Družbeno dobro: Nepričakovana vrnitev (Futura DDB za DPBS, MSD, Astra Zeneca, Boehringer Ingelheim in Roche) in Črni humor pred črnim petkom (SHIFT za A1 Slovenija).

 

Sekcija OBRTNA ODLIČNOST

  • V skupini O2 Tekstopisje: Črni humor pred črnim petkom (SHIFT za A1 Slovenija) in Zavarujte cel zborček prevoznih sredstev (SHIFT za Zavarovalnico Triglav),
  • V skupini O3 Ilustracija: Fazan (Aritmija za Hišo vina Doppler) in Dobrodošli na krov / Welcome aboard (Aritmija za Aritmijo),
  • V skupini O4 Režija: Babica  (Futura DDB za LES MMS).

 

Srebrne nagrade v posameznih tekmovalnih skupinah:

 

Sekcija ENOKANALNE KOMUNIKACIJE

  • V skupini E1 Film: Zavarujte cel zborček prevoznih sredstev (SHIFT za Zavarovalnico Triglav), Deklica z barvicami (PUBLICIS GROUPE / Saatchi & Saatchi za NLB) in Tvoja izbira – serija del (Yin + Young za Lidl Slovenija),
  • V skupini E2 Tisk: Zdržite. (Pristop za Pristop),
  • V skupini E3 Zunanje oglaševanje: Vse je kuhna – serija del in M - Tehnika Vse za vrt (oboje Herman & partnerji za Mercator) ter Plaktivat - Čistilka, Narodna in Ćevap – serija del (Pristop za TAM – TAM),
  • V skupini E4 Zvok: Meditacija (Zavod Radio Študent za Mesto žensk, društvo za promocijo žensk v kulturi) in Zvezdoslovje (Zavod Radio Študent za Javni zavod Kinodvor),
  • V skupini E5 Digitalne komunikacije: Argetin NSFW oglas (Luna \TBWA za Atlantic Grupo) in Chatbot, en hamburger bi (Agencija 101 za Mastercard Slovenija),
  • V skupini E6 Oblikovanje: Celostna grafična podoba Hotel MILKA (Pristop za B&B Nepremičnine) in Hišno vino (Futura DDB za Pujs, gostinstvo in poslovne storitve),
  • V skupini E7 Kreativna uporaba medijev: PREPROGA (Pristop za Big Bang),
  • V skupini E8 Inovativne rešitve: Chatbot, en hamburger bi (Agencija 101 za Mastercard Slovenija),
  • V skupini E9 Družbeno dobro: T.O. N.I. L.E. S.T.A.T.I.S.T.I.K.A. (Pristop za Društvo ženska svetovalnica, Društvo za nenasilno komunikacijo in Društvo SOS telefon za ženske in otroke – žrtve nasilja) in Onkoman – samopregledovanje mod (AV Studio za Slovensko onkološko društvo za moške ONKOMAN).

 

Sekcija VEČKANALNE KOMUNIKACIJE

  • V skupini V1 Integrirane kampanje: Nepričakovana vrnitev (Futura DDB za DPBS, MSD, Astra Zeneca, Boehringer Ingelheim in Roche) in Črni humor pred črnim petkom (SHIFT za A1 Slovenija),
  • V skupini V2 Vpletenost: UNFOLLOW (DROM agency za Atlantic Grupo) in Terminadol (Pristop za Radio Terminal),
  • V skupini V3 Digitalne kampanje: Črni humor pred črnim petkom (SHIFT za A1 Slovenija) in Mumetnost (Herman & partnerji za Ljubljanske Mlekarne),
  • V skupini V4 Upravljanje blagovnih znamk: Mastercardov vozniški žvižg (Agencija 101 za Mastercard Slovenija), Lahkonočnice (SHIFT za A1 Slovenija), Vse je kuhna! (Herman & partnerji za Mercator) in Mumetnost (Herman & partnerji za Ljubljanske Mlekarne),
  • V skupini V5 Družbeno dobro: Pravljice o medvrstniškem nasilju (SHIFT za A1 Slovenija) in Heroji furajo v pižamah 5. sezona - celostna kampanja (Luna \TBWA za Zavod Vozim).

 

Sekcija OBRTNA ODLIČNOST

  • V skupini O1 Fotografija: Dobrodošli doma (Futura DDB za LES MMS) in Morda potrebuješ nova očala – serija del (Pristop za Ghetaldus Optiko),
  • V skupini O2 Tekstopisje: Primitivizem (Herman & partnerji za Mladino),
  • V skupini O4 Režija: Postani datamilijonar (SHIFT za A1 Slovenija) in Oda porazom (Luna \TBWA          za Pivovarna Laško Union),
  • V skupini O5 Umetniško vodenje: Fejlaj neomejeno! (SHIFT za A1 Slovenija),
  • V skupini O6 Avtorska glasba: Črni song pred črnim petkom (SHIFT za A1 Slovenija).

 

---

Katalog del: www.sof.si/katalog

Več: www.sof.si

---

Dodatne informacije

Tina Pichler

M: 031 895 371

E: press@sof.si